27.03.2015

fjerne mandlene

Jeg skrev tidligere at jeg savnet dag-for-dag oppdateringer rundt det fjerne mandlene. Men n skjnner jeg jo hvorfor det ikke finnes, dagene er jo s like! Og ikke s veldig spennende fortelle fra. Er fort gjort at dette blir et klageinnlegg om jeg skal fortelle hvordan jeg har det etter operasjonen, s jeg skal prve holde meg i tylene!

Selve operasjonen gikk fint, man er jo i narkose og vkner opp etterp - uten mandler. Men selv da jeg vknet merket jeg at dette kom til gjre vondt, og ble veldig lettet da jeg kjente at smertestillende jeg fikk begynte virke.

Dersom noen vurderer ta mandlene, kan jeg gi en liten oppsummering fra meg. Alle har forskjellige opplevelser, s man kan vre bde heldig og uheldig. De tre frste dagene har vrt ganske like for meg, jeg har veldig vondt i halsen, men smertestillende hjelper. Jeg tar jo 7 piller om dagen, s det skulle vel bare mangle. Men jeg hadde ikke tenkt p at det med maten ville vre det strste problemet. To uker med is, vaniljesaus og gel hrtes litt ut som det lengste laget, men jeg var jo lei etter frste dagen! h, gi meg pizza, brdskive, knekkebrd med ost, taco.. ! Sukk, man blir jo helt utsulta av spise saftis til alle dgnets mltider. I tillegg er jeg s mye svimmel, bare en tur rundt i leiligheten kan "sl meg ut". Men; jeg lovet at dette ikke skulle bli et klageinnlegg, s jeg stopper her. Skriver et lite oppsummeringsinnlegg nr denne djevelskapen er over, med svar p sprsmlene jeg selv hadde da jeg skulle opereres.

Jeg er heldig som fr vre i leilgiheten min med en kul katt og verdens snilleste gutt. Max og Marius gjr hverdagen mange hakk bedre. Har fortsatt spennende planer for bloggen, s n gleder jeg meg masse til bli frisk etter operasjonen. God pske!

Har du fjernet mandlene dine?

• Dato: 27.03.2015
  • Tid: 19:40
24.03.2015

Jeg skal opereres

I dag skal jeg fjerne mandlene, og ligger p operasjonsbordet om litt over to timer. h, jeg gleder meg til det er over! I gr handlet jeg inn det jeg har ftt tips om at jeg vil klare spise etter operasjonen. Potetmos, gel, vaniljesaus, is, mer potetmos.

Jeg tenkte at jeg ville fortelle litt om min opplevelse av alt sammen, for jeg har savnet litt dag-for-dag info nr jeg har googlet som verst de siste dagene. Jeg tror jo egentlig at det er ganske enkelt; noen blir friske og fine raskt igjen, mens andre sliter med smerter og plager i flere uker. Uansett vil jeg skrive om hvordan jeg opplever alt sammen, for da kan jeg kanskje opplyse noen der ute som vurderer gjre det samme.

S hva skjer i dag? N er det to timer til jeg skal mte p sykehuset, og jeg har mttet faste siden midnatt (egentlig 6 timer fr operasjon). Jeg kunne drikke vann frem til to timer fr operasjonen, men n er det alts stopp. Det rumler i magen, men n gleder jeg meg bare til vkne opp etter operasjonen og vite at det er oversttt. S fr jeg ta smertene etter hvert. Snakkes p dag 2!

• Dato: 24.03.2015
  • Tid: 10:28
  • Kommentarer: 0
15.03.2015

Hjemme hos babyen

Da har jeg landet p norsk jord, og er hjemme hos pusen min igjen. Tilbringer helgen hos mamma og pappa, fr jeg drar tilbake til leiligheten imorgen. Det var s godt se igjen lille gullet igjen, han er jo bare s go'! Haha, han var veldig leken nr jeg skulle ta disse bloggbildene, s han ser ikke srlig fornyd ut. Snn er det ha en bloggmamma!

Har lett etter en "reiseveske" til Max nr han drar p overnatting og er med p helgetur rundt om kring. Fant denne p flyplassen i Thailand, og tenkte den kunne passe. Den ble godkjent raskt!

Savner Bali veldig, og er rart og ikke vre der lenger. Herregud, for en tur det var! Definitivt et sted jeg kunne tenke meg reise tilbake til en dag. Fremover skal jeg se over alle bildene og gjre en del jobb med redigering og tekst, blir spennende!

• Dato: 15.03.2015
  • Tid: 11:25
13.03.2015

Beskte paradis

Siste dagen p Bali brukte vi p den nydelige restauranten "El Kabron", med utsikt mot solnedgangen. Vi fikk bord og senger helt ved kanten av klippen, og nt utsikten for si det snn! For et nydelig sted. Bassenget var helt fantastisk og l rett ved der vi satt, s og svmme ut "mot" utsikten var helt magisk.

N er vi p rommet og pakker sakene vre, fr vi blir hentet og kjrt til flyplassen. Det er et spa rett ved siden av hotellrommet vrt (!!) s vi skal nok innom der en tur frst ogs. Litt overskyet i dag, s da er det vel lov. Rart pakke koffertene etter to fantastiske uker p Bali. Snakkes hjemme!

• Dato: 13.03.2015
  • Tid: 06:00
11.03.2015

For et eventyr!

, hva skjedde? Forrige uke gikk s fort! Likevel har vi opplevd s utrolig mye, og ftt s mange nye venner. Bali-turen med Samadhi-opplevelser har gtt som en drm, og det har vrt s moro kunne fortelle og dele bilder herfra.

Vi har surfet, gjort yoga, solt oss, vrt p spa, reist rundt p Bali - lista er s lang! Og ikke minst har vi hatt s utrolig mange latterkramper og spist fantastisk mat. Mandag sa vi ha det til den fantastiske gjengen fra retreaten, og n er jeg og Susanne p et nytt hotell. Litt rart og vre her uten alle sammen! Vi nyter dagene med sol og varme, og i natt skal vi p en vulkan-tur, hvor poenget er g opp til toppen om natten for f med seg soloppgangen.

Det er bare sprre meg om dere lurer p noe om turen til Bali, for jeg vet at Samadhi-opplevelser skal kjre i gang med flere turer. Misunnelig p de neste som reiser!

• Dato: 11.03.2015
  • Tid: 04:01
08.03.2015

Bursdagsfeiring

For en fin dag vi hadde i gr! Startet som vanlig med surfing p stranden, og de spreke jentene tok turen ut p havet. Senere p kvelden feiret vi Cecilie som ble 30 r, og det var utrolig koselig. God mat, fine mennesker, bra musikk og masse latter. N nyter vi den siste dagen med hverandre her i villaen. Tenk at imorgen er det over!

- Silje

PS: Har ftt noe innp kameralinsa som lager den lille skyggen p noen av bildene. Skulle nske jeg hadde tilgang p Photoshop s jeg kunne fjernet det, men fr vente til jeg er hjemme igjen!

• Dato: 08.03.2015
  • Tid: 08:39
  • Kommentarer: 3
06.03.2015

En fredag p Bali

Jeg visste at i dag ville bli en fin dag! Fredagen p Bali startet med at vi dro til en ny strand for surfe. Jeg ble igjen p land for filme og knipse bilder, som jo er jobben min mens jeg er her. Vi holdt til p en herlig beach kaf, hvor det satt noen fine damer og solgte hjemmelagde ting.

Jeg falt bde for damene og de ste tingene de solgte, og dro fra stedet med en nesten tom lommebok. Fikk prutet en god del ned, men likevel er det jo utrolig billig.

Etter surfingen har vi spist lunsj og slappet av ved villaen, og snart skal vi ordne oss litt fr vi skal ut og spise. Hver kveld pleier vi jo og spise p villaen her vi holder til, men siden det er s f dager igjen, prver vi noe nytt med middag ute i kveld!

N tror jeg alle gleder seg til ta en lang dusj fr vi skal bli kjrt til restauranten. Imorgen skal vi ha grillparty for feire Cecilie (til hyre p bildet under) som blir 30 r, det blir bra!

• Dato: 06.03.2015
  • Tid: 11:18
05.03.2015

Flg med imorgen!

Hei! Vil jo egentlig ikke skrive innlegg med mindre jeg har noe skikkelig bra dele, men vil ogs gjerne oppdatere hver dag fra Bali. Jeg har bare hatt litt kamera-problemer i dag, og snt er jo aldri s gy. Batteriet ble flatt og jeg fikk ikke helt tiden til ta de bildene jeg hadde planlagt. Det kan ogs vre hodepinen som kom helt fra starten av dagen som har gjort at jeg ikke jobba s bra i dag. Heldigvis begynner den gi seg n som det er leggetid. Yess.

N ligger kamerabatteriet p lading og jeg skal snart f meg mange timers god svn, s jeg er veldig positiv til at morgendagen blir en BRA bloggedag med masse bra bilder. Vi skal mye spennende, s jeg gleder meg til vise! I dag har vi ellers hatt en veldig fin dag; slappet av mye ved villaen, tror hele gjengen ble veldig slitne i dag. Vi var jo faktisk oppe 06:00 for ta en morgensurf. Det har ogs vrt litt ruskevr og mye regn, selv om det slo til med fantastisk sol inninellom. Vi har uansett nytt dagen, ftt skille, lest magasiner, badet i bassenget, spist god lunsj, og tatt turen til en herlig neglsalong. Alle fikk nye negler, og ble s fine! N tror jeg vi rett og slett trenger en skikkelig god natt svn fr det er en ny start imorgen. Snakkes da :-)

• Dato: 05.03.2015
  • Tid: 18:02
04.03.2015

Renser sjelen p Bali

Skulle gjerne gitt et mye mer utdypende innlegg, men her nrmer klokka seg 01:00 og vi skal opp surfe 07:00 imorgen! Har vrt en lang dag p utflukt, vi beskte som tidligere nevnt yoga-mekkaet Ubud. Der fikk vi en "holy waterfall cleansing" i fossefallet, som var en interessant opplevelser der folk bde grt og lo i det kalde vannet. Selv fikk jeg beskjed om at sjelen min ikke var helt klar for bli renset. Hehe. Selv om jeg synes det var litt typisk at jeg var den eneste som fikk beskjed om det, er det jo interessant ogs.

Senere dro vi for spise vegansk lunsj og f massasje, noe som var helt fantastisk. Jeg tror jeg var i himmelen i hele 60 minutter. Vi satte kursen mot kveldens yogastudio, hvor vi ogs spiste middag. En lang dag p farten! Imorgen blir det som sagt surfing p morgenkvisten, og s blir det roligere med soling og yoga utover dagen. Flg gjerne med imorgen! Og har dere noen sprsml om turen til Bali blir jeg bare glad om dere spr :-) Jeg reiser som sagt i samarbeid med Samadhi.-opplevelser, som har flere turer til Sri Lanka og Bali.

• Dato: 04.03.2015
  • Tid: 18:05
  • Kommentarer: 0
03.03.2015

Yoga i solnedgangen

For en dag! Vi startet med andre runde surfing, og i dag stod jeg p brettet. YESS. Resten av jentene har jo blitt helt r p brettet allerede, og i morgen tidlig skal flere ut og surfe klokken 06:00 for f de beste blgene.

Etter surfingen ble jeg igjen p villaen for skrive, jobbe litt og slappe av. Det er helt nydelig her, s jeg har s lyst til nyte det mens jeg kan! Hallo, vi har basseng rett utenfor rommet, og skilpadder p badet. Er helt merkelig og st og dusje ute i friluft, mens en fisk plasker i dammen eller skilpaddene titter opp av vannet. Helt magisk. Etter soling og avslapping var det yoga i solnedgangen, som var utrolig deilig. En gjeng slitne jenter dro tilbake til villaen, der middagen ventet p oss!

Imorgen reiser vi til yoga-mekkaet Ubud, kjent fra boka og filmen "Eat, pray, love". Er veldig spent p det!

• Dato: 03.03.2015
  • Tid: 18:42
02.03.2015

Surfet for frste gang

Det er den frste hele dagen p Bali, og vi har surfet for frste gang flere av oss. Det var kjempegy! Tungt, men vi kom oss alle sammen opp p brettet. Vi startet dagen tidlig med morgenyoga og frokost, fr det dro til stranden. Fler jeg m ha en deeel mer trening, s det blir spennende prve p nytt imorgen.

I morgen har vi frokokst 07:00, s er det rett ut surfe. Dagene starter tidlig og slutter tidlig her p Bali, noe som egentlig er veldig deilig. Man fler man fr mye ut av dagene, noe som er digg nr man har reist s langt. Vi rakk ogs massasje fr middag i kveld, (en time for 75 kroner!?) s vi klager ikke :-)

Skrives imorgen! Da er det morgensurf og sunset yoga som str p planen.

I samarbeid med Samadhi-opplevelser

• Dato: 02.03.2015
  • Tid: 16:35
01.03.2015

Smakebit fra BALI

N er vi fremme p Bali! Vi har reist i over et dgn, og jeg har alt for mye mangel p svn. S jeg tror jeg slukner med en gang jeg lukker Pc-en n. Vil i alle fall si at vi er utrolig fornyd! Jeg reiser som tidligere nevnt i samarbeid med Samadhi-opplevelser, og har blant annet tatt over Instagram-profilen deres en uke fremover. Flg gjerne med p profilen dereHER!

Vi bor i en nydelig villa, og rommet jeg og Susanne har ftt er s utrolig fint. Vi har utsikt rett ut til bassenget, badet vrt er ute i fri luft, omringet av et lite basseng med fisker og skilpadder. Mtte bare legge igjen en liten smakebit, flg med for mer! I morgen skal vi teste ut surfing for frste gang :-)

• Dato: 01.03.2015
  • Tid: 15:31

Om meg

Silje Reistad

Jeg heter Silje Reistad og er en reiseglad jente p 25 r. Jeg jobber som frilansjournalist, er skuespiller i ny og ne, og nettstudent p siden. Stolt pusemamma til Max (3), Sander (1) og Charlie (3) som du ofte mter her p bloggen!

Vi bor i en leilighet i Oslo, og herfra deler vi underholdning, sm glimt fra vrt liv, samt tips og inspirasjon for gi deg en enklere hverdag!